כיצד בנוי תנור קרמיקה

שימוש בתנור קרמיקה הינו השלב הסופי בביצוע פעולות אומנותיות שונות

לאחר עיבוד חומרים כגון חימר, פורצלן, זכוכית או גלזורה, יש לשרוף אותם בטמפרטורה גבוהה ביותר אשר מקשיחה אותם ומאפשרת לעשות בהם שימוש מבלי שהם ישנו את צורתם. 
שריפה זו מתבצעת בתנורי קרמיקה, דבר אשר הופך אותם כלי נחוץ לכל אחד אשר עושה שימוש בחומרים מסוג זה. 

אז כיצד בנוי תנור קרמיקה?

חומרים מבודדים: תנורי קרמיקה בנויים משכבות שונות, אשר לרובן תפקידים מבודדים, כאשר בין השכבות השונות ניתן גם למצוא חלקי מערכת. בחלקו הפנימי של התנור ישנם חומרים מבודדים אשר נועדו בכדי להבטיח שמירה של החום בתנור בטמפרטורה גבוהה וקבועה, דבר אשר חשוב ביותר להצלחת השריפה וביצועה בצורה איכותית. 
 
בחלקיו החיצוניים של התנור, ניתן למצוא חלקים מבודדים אשר נועדו בכדי לשמור מפני בריחה של חום וכן בכדי להגן על הרכיבים השונים של מערכת ההפעלה של התנור.
תנור תעשייתי | אברהם תנורים
מבערים: בכל תנור קרמיקה ניתן למצוא מבערים, אשר הינם האחראיים העיקריים לשריפת החומרים הנמצאים בתוכו. כיום ישנם סוגים שונים של מבערים, הנבדלים זה מזה בצורתם, דרך הפעלתם, אפשרויות השליטה בהם ועוד, והם משפיעים בצורה משמעותית על פעולת ואיכות התנור. 
מבערים אלוהינם חלק בלתי נפרד מתנורי קרמיקה, וכיום ברוב התנורים נוכל למצוא בין ארבעה לשישה מבערים.
 
פתחים: תנורי קרמיקה מתחלקים באופן כללי לשני סוגים- תנורים בעלי פתח קדמי ותנורים בעלי פתח עילי. תנורים מהסוג הראשון נחשבים למקצועיים יותר, ומאפשרים שריפה אחידה וטובה יותר של החומר הנמצא בתוכם, ולכן הם נמצאים בשימוש בבתי ייצור של כלים מחומרים מסוימים, בשימוש של אמנים וכדומה. 
 
תנורים מהסוג השני נחשבים לפחות טובים אך גם יספקו שריפה אחידה למדישל הפריט הנמצא בתוכם. 

חלקיו השונים של התנור משפיעים בצורה משמעותית על פעולתו ועל איכות התוצרים

איכות התנור נמדדת לפי איכות השריפה שלו, והיא מושפעת בצורה משמעותית מהחלקים השונים המרכיבים אותו, ולכן כדאי להכיר אותם ולדעת כיצד כל אחד מהם משפיע על פעולת התנור בטרם ניגשים לבחור תנור קרמיקה. 

 
לקבלת מידע נוסף צרו קשר באמצעות האתר או חייגו עכשיו 5537376 – 03 ונשמח לעמוד לשירותכם.